Miksi yritys tarvitsee nettisivut?

nettisivut

Tänä päivänä bisnes ei ole enää vain siellä, missä yritys ja sen toiminta fyysisesti sijaitsee. Jos yritykselläsi ei ole nettisivuja, saatat menettää potentiaalisia asiakkaita joka sekunti, huolimatta siitä minkälaista bisnestä pyörität.

Internetin myötä asiakkailla on paljon valtaa. Netissä tuotteita, niiden ominaisuuksia ja hintoja on mahdollista tutkia ja vertailla ajasta ja paikasta riippumatta. Sen lisäksi, että internet paljastaa tarjonnan kokonaisuudessaan, monella on tapana selvittää yrityksen taustat ennen ostopäätöstä. Asiakas saattaa siis tietää koko tarinasi ennen ensimmäistäkään yhteydenottoa. Jos yrityksestä ei löydy tietoa tai löydetty informaatio on vanhaa ja virheellistä, on suuri riski, että asiakas valitsee toisen palveluntarjoajan.

Siksi on tärkeää, että tarjoat asiakkaillesi helppokäyttöiset ja selkeät nettisivut, joilta löytyy ajantasaista tietoa yrityksesi toiminnasta, tuotteista tai palveluista sekä heitä kiinnotavaa sisältöä.

Nettisivut – Mitä sinne kannattaa laittaa?

Nettisivujen perimmäinen tarkoitus on tarjota informaatiota. Sivujen luominen tai päivitys kannattaakin aloittaa kysymällä, kenelle sivut on tarkoitettu ja mitä asioita käyttäjä sieltä mahdollisesti etsii.

Riittääkö, että potentiaalinen asiakkaasi löytää sivuiltasi tuotteiden tai palveluiden kuvaukset sekä yrityksen aukioloajat ja yhteystiedot? Kannattaisitko sivuille lisätä hinnasto tai yritysblogi, jossa annat inspiroivia vinkkejä ja ohjeita tuotteiden käyttöön? Moni myös haluaa tehdä tilausprosessin mahdollisimman pitkälle sähköisesti – ehkä sivuille olisi siis hyvä laittaa lomake, jolla palvelusta saa helposti lisätietoja suoraan sähköpostiin?

Hyvä esimerkki perinteisen liiketoiminnan internet-sovelluksista on pohjanmaalainen talon perustuksiin erikoistunut BCE Oy. Yritys kertoo sivuillaan oman tarinansa, tarjoaa informaatiota palveluistaan ja yksittäisistä tuotteista, esittää tärkeimmät kilpailuvalttinsa, näyttävät referenssejä sekä tarjoavat vaivattoman tavan ottaa yhteyttä. Nettisivut ovat äärimmäisen yksinkertaiset, mutta tarjoavat silti kaiken oleellisen. Tutustu tarkemmin yrityksen palveluihin täältä: http://bce-perustus.fi/palvelut/ 

8 vinkkiä, joilla yrityksesi blogi erottuu edukseen

Moni yritys kirjoittaa nettisivuillaan blogia. On hyvä muistaa, että myös blogin sisältö näkyy googlessa ja se vaikuttaa sijoitukseesi hakutuloksissa. Toisille blogi saattaa olla ensikosketus yritykseesi, toisille syy palata aina takaisin. Siksi on tärkeää, että blogin sisältö on suunniteltu hyvin. Muista ainakin seuraavat asiat:

  1. Blogi kannattaa aina tehdä verkkosivujen yhteyteen.
  2. Mieti, kenelle blogi on tarkoitettu ja valitse tyylisi sen mukaan.
  3. Tee lista hyvistä aiheista: vinkit ja inspiraatio, oppaat ja ohjeet, tarjoukset ja kampanjat, yrityksen uutiset ja tapahtumat.
  4. Hyvästä jutusta on joko hyötyä tai hupia. Kirjoitusten pitää liittyä liiketoimintaasi, mutta niiden ei tarvitse olla tylsiä. Jos sinulla on kampaamo, voit kirjoittaa esimerkiksi kauden trendikkäimmistä hiustyyleistä, tarjoten asiakkaalle hieman inspiraatiota seuraavalle käynnille.
  5. Muista, että mikä päätyy kerran nettiin, on siellä aina. Vältä turhan henkilökohtaisia juttuja.
  6. Ole tarkkana kieliopin kanssa. Jos olet epävarma kirjoitustaidoitasi, pyydä ystävää oikolukemaan tekstisi.
  7. Julkaise uusia juttuja aktiivisesti.
  8. Kerro blogista myös muualla, kuten sosiaalisessa mediassa.

Kuva: FreeDigitalPhotos

Leave a Reply